I allmänhet
Välkommen till Veckoplanen.se/Ugeplan.dk. Veckoplanen.se-tjänsten är i Danmark ägs och underhålls av Ugeplan ApS.
Namn: Ugeplan ApS
CVR: DK34834245
Adress: Fredensborgvej 15a, 3080 Tikøb, Danmark
E-post: kontakt@ugeplan.dk
Genom att handla på denna webbplats accepterar du nedanstående villkor. Vi rekommenderar därför att du läser igenom villkoren noggrant innan du handlar på Veckoplanen.se. Vid handel ingås avtal på följande språk: danska.
Priser och betalning
Tillämpligt produktpris är det som framgår av www.Veckoplanen.se den dag kunden lägger sin beställning och gäller inom Danmarks gränser.
Alla priser är angivna i danska kronor (inkl. moms). Veckoplanen.se förbehåller sig rätten att löpande ändra priserna.
Porto tillkommer på alla beställningar. Porto visas i varukorgen.
Du kan betala med Dankort, Visa Dankort och MobilPay.
Vi accepterar betalning med Anyday.
Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas.
När du väljer att betala med Anyday dras första betalningen när varan skickas. Du betalar då ut din månadsersättning sista arbetsdagen från kommande månad och tre månader framåt.
Inga avgifter eller räntor tas ut för ditt köp om du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör avtalet med Anyday automatiskt.
För standardvaror höjs ordersumman när varorna skickas. För specialtillverkade varor höjs ordersumman vid godkännande av designen.
Det finns ingen ångerrätt för specialtillverkade varor, därför kan du inte frånträda avtalet när beställningen väl är gjord. Men om du ändå vill ångra ditt köp innan din produkt skickas till tryckeriet kan vi komma överens om detta, dock dras 500 NOK för det arbete som lagts i din beställning.
När du har godkänt din design och produkten har skickats till tryckeriet finns ingen ångerrätt.
När beställningen är registrerad hos Veckoplanen.se får kunden en orderbekräftelse via mail kort därefter. Om du inte får orderbekräftelsen, kontrollera ditt spamfilter. Om orderbekräftelsen fortfarande inte kommer fram, vänligen meddela detta via e-post till kontakt@ugeplan.dk.
Prisfel
Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta, är vi inte skyldiga att leverera den produkten till det felaktiga priset.
Leverans och frakt
Alla varor skickas med Post Nord, men de mycket stora veckoplanerna skickas med ett fraktbolag.
Tillbehör:
Vi skickar tillbehör några gånger i veckan. Om du har beställt både tillbehör och veckoschema så skickas tillbehören först när designen för veckoschemat har godkänts.
Designprodukter:
Beroende på hur mycket trycket är så tar det cirka 6-12 dagar från det att Veckoplanen.se har skickat beställningen till tryckeriet och tills du får produkten.
Varorna är försäkrade under transporten och vid mottagandet uppmanas du att kontrollera innehållet i paketet.
Om paketet/och eller innehållet är skadat när du tar emot det rekommenderar vi att du kontaktar oss så snart som möjligt.
Det finns gratis frakt på alla veckoplaner.
Kontakta oss för leverans utanför Danmark.
Ångerrätt på tillbehörsvaror
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på tillbehör köpta av oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara.
Om beställningen består av flera delar eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den sista delen eller delen.
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till kontakt@ugeplan.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i villkoren och i din orderbekräftelsemail.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Om ett paket returneras till Veckoplanen.se för att du inte har hämtat ut det dras returporto på 69 SEK.
Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.
Ingen ångerrätt
Följande avtal kan inte sägas upp:
Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning.
Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde .
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14 dagar från dagen den som vi har fått ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Ugeplan ApS
Fredensborgvej 15a
3080 Tikøb
Danmark
Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott.
Klagorätt
Köplagens felregler gäller vid varuköp.
När du handlar hos oss som konsument har du rätt att klaga i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid.
Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader.
Varan ska alltid skickas tillbaka i ordentlig förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto för sändning så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet.
Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott.
Registrering/personuppgifter
Registrering hos Veckoplanen.se är gratis och utan köpförpliktelser. På registreringssidan fyller du i nödvändiga uppgifter.
För att få tillgång till ditt privata konto på Veckoplanen.se måste du registrera ett användarnamn (dvs. en giltig e-postadress). Du måste också ange ett personligt lösenord. E-postadressen utgör – tillsammans med ditt lösenord – din användaridentifikation hos Veckoplanen.se.
Du kan när som helst ändra dina personuppgifter i din profil. Det rekommenderas att personuppgifter kontrolleras och uppdateras av kunden för att säkerställa att information och beställningar levereras till rätt person/adress.
Alla kunder kommer att kunna få driftmeddelanden från oss. Dessa meddelanden innehåller information/ändringar som är viktiga för användningen av tjänsten. Antalet driftmeddelanden är begränsat till ett minimum.
En kund ansvarar för att skydda sitt lösenord på samma sätt som du sparar ditt kreditkorts pinkod, så att det inte kommer i obehörigas ägo.
Alla beställningar gjorda med en kunds användarnamn och lösenord anses vara gjorda av kunden, som därför ansvarar för beställningen.
Veckoplanen.se kundregister är konfidentiellt. Veckoplanen.se ansvarar för all personlig information som lagras vid registrering, köp, samt delning och uppladdning av digitala bilder.
Veckoplanen.se förbinder sig att inte sälja uppgifter i registret till tredje part utan kundens medgivande. En kund accepterar dock att UP kan vidarebefordra nödvändig information till tredje part för användning vid utestående reklamationer.
Personuppgifterna kan användas så länge du är en aktiv användare på Veckoplanen.se.
Personuppgifterna kommer att lagras tills du själv raderar dem eller ber om att de ska raderas i vår kunddatabas.
Kundförhållandet gäller från det att kunden får elektronisk registreringsbekräftelse med användarnamn, till dess att Veckoplanen.se får kundens elektroniska uppsägning av kundförhållandet.
Veckoplanen.se kan även säga upp kundförhållandet genom skriftlig eller elektronisk anmälan till kunden om kunden har brustit i sin betalningsskyldighet.
Vi behöver följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer. och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar dina personuppgifter till vårt tryckeri för att kunna leverera produkten till dig.
Personuppgifterna registreras hos Veckoplanen.se och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.
Den personuppgiftsansvarige på www.Veckoplanen.se är Ugeplan.dk.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kontakt@ugeplan.dk.
Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta kontakt@ugeplan.dk. Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Namnhuset
Tullbod 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr
Blanketten har upprättats med utgångspunkt i bilaga 3 i konsumentavtalslagen.
ÅTERBANGSFORMULÄR
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)
Till:
Veckoplan ApS
Fredensborgvej 15a
3080 Tikøb
kontakt@ugeplan.dk
Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
Beställ det:
Mottagen på:
Konsumentens namn:
Konsumentens underskrift: (endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)
Datum: